maanantai 16. elokuuta 2010

Puutarhurointia

Mamma lähti aamusta kaupoilla ja mä aattelin et järkkään sille ilosen yllärin. Se on nimittäin valitellu et parveketta pitäis vähän laitella ku kukat alkaa olla hiukka nuupahtaneita. No mä sit suunnittelin ja toteutin TOSI hienon asetelman yksistä laatikkokukkasista. Ku ne oli silleen tylsästi rivissä ni mä vähän maisemoin sitä lootaa. Pelarkooni veikeesti kumolleen, kuoppa viereen (siihen ois voinu vaik laittaa kalalammikon tai jonku hauskan vesiaiheen) ja tiipetinkoirankielen laitoin reunustamaan reunoja. Sit mä menin muina tyttöinä loikoileen matolle ja ootteleen et mamma tulis kotiin.
No kun se tuli se vilkas mua kerran ja kysy et "Mitä sä oot tehny? Ootko tarhuroinu taas? " En ymmärrä miten se arvas. Mun turpavärkistä kuulemma näki et olin ollu multahommissa (toim. huom. koko kuono oli ihan mullassa)

Se meni ihantelemaan mun tassunjälkiä partsille ja rupes sit ite rymyymään siellä. Se nakkas mun hienon asetelman veks ja kaiken kukkuraks levitteli multaa ympäri lattiaa! Se on kumma miten ihmiset muka saa sotkee ja koirat ei... (no kyl se sit lakas jälkensä ja voi olla et multakin oli hiukka levinny sitä multaa ni se putsas senki). Sit me istuskeltiin parvekkeella ja juotiin kahvia ja ihasteltiin meidän työn tuloksia.

Wappu

p.s. Opri varasti yhen kukkakepin ja muovisen kukkapurkin ja pureksi ne palasiks

2 kommenttia:

Tuija kirjoitti...

Munkin mielestä puutarhurointi on esteettisesti tosi tärkeetä ja hyvää ajanvietettä. Aion taas syksyllä vaihtaa kukkasipuleitten paikkoja, ku äispä ei tajuu mihin ne kuuluis. Tulin muuten äispä lokin kautta, ku se pyys mua onnettareks. Lupasin olla ja annanki teille tunnustuksen. Se löytyy äispän lokista.
terv. Titi-Uu

Opri ja Ainu kirjoitti...

Kiitti Titi-Uu! Mennään heti kattomaan.
Ihmiset ei ymmärrä puutarhuroinnista mitään!